X
تبلیغات
آموزشگاه ابتدایی حضرت رقیه (س) - تدارک یک جلسه تدریس ( براساس الگوی عمومی تدریس )

آموزشگاه ابتدایی حضرت رقیه (س)

آموزشي . پرورشي .

تدارک یک جلسه تدریس ( براساس الگوی عمومی تدریس )

مجری : حنیفه حافظی                کلاس :  سوم 2           موضوع : چشمه ی زمزم

 

محل اجرا : کلاس درس             کتاب :  قرآن

 

هدف کلی :  آشنایی با داستان زندگی حضرت ابراهیم

 

1-   حیطه ی دانشی : می داند خانه ی خدا در مکه واقع شده است

 

2-حیطه ی نگرشی : به داستان زندگی حضرت ابراهیم (ع) بیشتر علاقمند میشود.

 

3- حیطه ی مهارتی : می تواند داستان زندگی حضرت ابراهیم را بیان کند .

  نحوی ساختن خانه ی کعبه را شرح دهد

 

وسایل آموزشی : ضبط صوت – نوار قرآن – قرائت قرآن

 

روش تدریس : : قصه گویی و پرسش و پاسخ و قرائت قر آن

 

نحوه ی شروع درس : بعد از سلام واحوال پرسی  به دانش آموز ان با ماکت کعبه وارد

 

می شود ودر هنگام ورود لبیک می گويني 

 

ارزشیابی تشخیصی : ماکت خانه ی خدا را بشناسد . بداند حضرت ابراهیم پیامبر خداست

 

ایجاد انگیزه : همان ورود  دانش آموزان با چادر سفید وهمراه داشتن ماکت وادار لبیک

 

ایجاد انگیزه است . 

 

نحوه ی ارائه ی درس : بعد از ورود دانش آموزان معلم شروع می کند .ابتدا تلاوت آیه ی

 

37 سوره ی ابراهیم وبعد از آن این آیه از طریق نوار پخش می شود ودانش آموزان

 

ضمن گوش دادن زمزمه می کنند و پس از آن معلم با پرسش وپاسخ کار را ادامه می دهد

 

و سو الاتی در خصوص مراسم حج وداستان زندگی حضرت ابراهیم گفته میشود در ادامه

 

بچه ها داستان چشمه ی زمزم را رو خوانی می کنند وبه این تر تیب درس پایان می یابد. 

 

جمع بندی : اینکه خداوند برای هدایت مردم واتحاد آنان خانه ی کعبه را به دست حضرت ابراهیم بنا کرد.

 

ارزشیابی تراکمی ؛ پایانی : آیا می توانید بگویید خانه ی خدا چگونه وبه دست چه کسی ساخته شد.

 

تعیین تکلیف : دانش اموزان در جلسه ی بعد آیه ی 37 سوره ی ابراهیم رابه طور

 

صحیح قرائت کنند .کار در منزل انجام شود.

 

 

نقد وبرر سی کتاب ریاضی  ص 84

 

اندازه های دو شکلی ها در سوال 5 درست نیست وباید اصلاح شود تا دانش اموز دچار اشتباه نشود. 

 

 

ساخت وسیله ی کمک آموزشی : ساخت پرگار

 

با ساخت این وسیله می فهمند که دایره چگونه کشیده میشود و متوجه میشوند که دایره

 

دارای شعاع هاو قطر ها ی زیادی است . وقطر دو برابر شعاع است وشعاع نصف قطر است.

 

 

 

 

 

 

 

طراح : حنیفه حافظی

بنام خدا                 فعالیتهای فوق برنامه

 

کتاب : ریاضی                            هدف : آموزش ویادگیری جدول ضرب

 

موضوع : جدول ضرب  

 

4

45

25

72

63

27

6   

81

90

35

7

32

   42

48

50

56

 

12

16

3

 64

 80

    48

   70

   49

   28

 21

    24

  5

16

  18

2

   8

   30

     40

20

   

  100

  1

  10

    54

    36

  14

  9

  15

  5

 

 

در این روش از دانش آموزان می خواهیم که کارتهایی درست کرده که جدول ضرب را در

 

این کارتها بنویسند ولی جواب را ننویسند . بعد ازیکی از دانش آموزان میخواهیم تا به

 

پای تابلو آمده و جواب این ضرب راپیدا کنند بعد کارت را روی جواب قرار دهند وهر

 

دانش آموزی که جواب های درست بیشتری بدهد برنده است مورد تشویق قرار می

 

گیرد. مزایای این روش :

 

1-   باعث میشود که دانش آموز با دقت بیشتری حفظ کند .

 

2-   باعث میشود که دانش آموز سرعت عمل بیشتری پیدا کند.  

 

 

 

 

طراح : حنیفه حافظی   

 

بنام خدا

 

مطالبی که در سی دی ثبت شده است به شرح زیر است .

 

الف – جدول زمان بندی 

 

ب- طرح درس

 

پ – نمونه  سوالات بنویسیم پایه سوم ابتدایی  

 

ج- فعالیتهای فوق برنامه

 

ح- نقد وبررسی کتب

   

خ – تحقیق درباره ی امتحان واضطراب   

 

د- تحقیق درباره  ی غلبه بر اضطراب در درس ریاضی 

 

ر – ساخت وسیله کمک آموزشی

 

گر آورنده : حنیفه حافظی آموزگار پایه سوم دبستان حضرت رقیه (س) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه چهارم اسفند 1389ساعت 23:27  توسط سکینه میر دریکوندی  |